Home » Advertorial » (P) Inteligență artificială sau comunicare umană? Care va fi viitorul serviciilor de tip Customer Service?

(P) Inteligență artificială sau comunicare umană? Care va fi viitorul serviciilor de tip Customer Service?

(P) Inteligență artificială sau comunicare umană? Care va fi viitorul serviciilor de tip Customer Service?
Publicat: 26.06.2024

Ce se întâmplă în domeniul serviciilor de tip Customer Care de când a luat avânt inteligența artificială este de-a dreptul remarcabil. Această industrie este în plină transformare, date fiind progresele din tehnologia inteligenței artificiale sau a software-ului de gestionare a relațiilor cu clienții. Companiile se străduiesc să îmbunătățească experiența clienților, să reducă costurile operaționale, însă principala întrebare este: are inteligența artificială un rol cu adevărat însemnat în viitorul acestor servicii?

Ce rol are inteligența artificială în domeniul Customer Service?

Automatizarea și eficiența sau analiza datelor și personalizarea sunt cele mai importante aspecte care merită discutate în acest sens. Inteligența artificială a ajuns să automatizeze multe dintre sarcinile repetitive, de rutină din domeniul CRM, iar chatbot-urile și asistenții virtuali se arată demni de a gestiona solicitările comune ale clienților, oferind răspunsuri rapide și eficiente. Timpul de așteptare pentru clienți este redus, iar angajații din acest domeniu se pot concentra pe probleme mai complexe sau importante.

Totodată, sistemele AI pot analiza mari cantități de date, oferind experiențe personalizate clienților. Algoritmii de învățare automată ajută companiile să anticipeze nevoile sau preferințele clienților, oferind recomandări sau soluții personalizate.

Rolul comunicării umane în customer service

Chiar dacă aceste progrese AI s-au înregistrat și oricine le poate vedea, comunicarea umană este esențială și nu poate fi înlocuită cu nimic. Este vorba în primul rând despre gestionarea unor interacțiuni complexe, care necesită empatie, înțelegere, judecată umană. Clienții vor aprecia contractul uman când se confruntă cu probleme dificile sau sensibile, iar agenții umani pot oferi soluții nuanțate pentru a stabili relații de încredere cu aceștia.

Există șansa unei combinări a celor două aspecte: AI și comunicare umană?

Da, există. Este vorba de sistemul software care integrează acele capacități AI cu funcționalitățile CRM în vederea îmbunătățirii serviciilor de Customer Service. Relațiile cu clienții sunt gestionate eficient, obținându-se combinația ideală între eficiența automatizării și avantajele comunicării umane.

Automatizarea și managementul sarcinilor, analiza avansată și raportarea, integrarea cu alte sisteme de business sau funcționalitățile de self-service sunt cele mai mari beneficii pe care le oferă o combinație inedită de acest fel.

Viitorul acestor servicii poate fi caracterizat de combinația echilibrată între inteligență artificială și comunicare umană. AI poate oferi automatizare și eficiență, în timp ce comunicarea umană rămâne esențială în vederea unei gestionări a relațiilor cu clienții. Investind în astfel de soluții, vei putea observa că serviciile oferite sunt de calitate înaltă, se adaptează nevoilor, dar și așteptărilor pe care le-ai avut.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Telescopul James Webb a detectat galaxii minuscule care ar fi transformat Universul
Telescopul James Webb a detectat galaxii minuscule care ar fi transformat Universul
O fosilă veche de 236 de milioane de ani dezvăluie cei mai vechi solzi cunoscuți ai fluturilor și moliilor
O fosilă veche de 236 de milioane de ani dezvăluie cei mai vechi solzi cunoscuți ai fluturilor și moliilor
Un sit funerar viking spectaculos a fost descoperit în Danemarca
Un sit funerar viking spectaculos a fost descoperit în Danemarca
Experimentul Philadelphia / Conspirații cu gen. Emil Străinu – joi, 19 iunie, de la 22:00, LIVE pe YouTube CANCAN
Experimentul Philadelphia / Conspirații cu gen. Emil Străinu – joi, 19 iunie, de la 22:00, LIVE pe YouTube CANCAN
Formula simplă care te poate ajuta să scapi de insomnie și să adormi instant
Formula simplă care te poate ajuta să scapi de insomnie și să adormi instant
Un nou studiu contrazice o veche teorie despre singurătate
Un nou studiu contrazice o veche teorie despre singurătate
Creierul nostru „vede” mâncarea diferit atunci când nu dormim suficient
Creierul nostru „vede” mâncarea diferit atunci când nu dormim suficient
Creierul emite o lumină secretă pe care cercetătorii încearcă să o descifreze
Creierul emite o lumină secretă pe care cercetătorii încearcă să o descifreze
Test de cultură generală. Ce culori văd pisicile?
Test de cultură generală. Ce culori văd pisicile?
Locul în care viața ar fi existat cândva pe planeta Marte
Locul în care viața ar fi existat cândva pe planeta Marte
Criza sănătății mintale în Europă: 1 din 3 oameni suferă în tăcere și nu primește tratament
Criza sănătății mintale în Europă: 1 din 3 oameni suferă în tăcere și nu primește tratament
Avertisment pentru angajații de la birouri: „Vom avea nevoie de mai puțini oameni”
Avertisment pentru angajații de la birouri: „Vom avea nevoie de mai puțini oameni”
Experimentul Philadelphia: Au reușit americanii să teleporteze un distrugător în toiul celui de-Al Doilea Război Mondial?
Experimentul Philadelphia: Au reușit americanii să teleporteze un distrugător în toiul celui de-Al Doilea Război Mondial?
Întâlnire între Kim Jong Un și Serghei Șoigu la Phenian
Întâlnire între Kim Jong Un și Serghei Șoigu la Phenian
Un mare explorator ar fi putut avea sclavi. Abolirea sclaviei în SUA s-a întâmplat cu mai puţin timp în urmă decât te-ai aştepta
Un mare explorator ar fi putut avea sclavi. Abolirea sclaviei în SUA s-a întâmplat cu mai puţin timp în urmă decât ...
Primul caz de variolă ovină confirmat în România
Primul caz de variolă ovină confirmat în România
Prețuri cu 300% mai mari pentru zborurile de vară în Italia
Prețuri cu 300% mai mari pentru zborurile de vară în Italia
Șeful OpenAI acuză că Meta „îi ademenește” angajații cu bonusuri de 100 de milioane de dolari
Șeful OpenAI acuză că Meta „îi ademenește” angajații cu bonusuri de 100 de milioane de dolari